راهنمای خرید قهوه

هر روزه در جهان افراد زیادی روز خود را با انواع متفاوت نوشیدنی‌های قهوه آغاز می‌کنند؛ برخی کاپوچینو، برخی دیگر لاته، بعضی اسپرسو و عده‌ای دیگر آمریکانو می‌نوشند. در این بین نیز افرادی وجود دارند که به صف‌های طولانی کافه‌های بیرون بر علاقه مند نبوده و ترجیح می‌دهند قهوهٔ خود را در منزل آماده کنند. برای این گروه از افراد، خرید قهوه در کنار دیگر اقلام مایحتاج روزانه، نکته‌ای مهم به حساب می‌آید. اما چطور می‌توان یک قهوهٔ خوب و مناسب انتخاب کرد؟ این مطلب از وبسایت قهوه تلنت به انتخاب قهوهٔ خوب و راهنمای خرید قهوه می‌پردازد.

راهنمای خرید قهوه

به طور کلی قهوهٔ خوب از مشخصات و ویژگی‌هایی برخوردار است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تازگی (Freshness)

قهوهٔ خوب از دانه‌های تازه رست شده تهیه می‌شود. همانطور که می‌دانید، عطر و طعم قهوه مدتی کوتاهی پس از رست شدن شروع به کاهش می‌کند، بنابراین هرچه دانه‌ها تازه تر باشند، از طعم بهتری برخوردار خواهند بود.

کیفیت دانهٔ سبز قهوه

قهوهٔ با کیفیت بالا با دانه‌های مرغوب آغاز می‌گردد. اساساً دانه‌های قهوهٔ عربیکا به دلیل طعم و عطر خوشایندتر نسبت به ربوستا نوع با کیفیت تری به حساب می‌آیند.

اسیدیته

قهوه بیش از حد اسیدی طعم ترش و زننده‌ای دارد و به سختی می‌توان آن را از بین برد. کمی اسیدیته برای زنده کردن طعم‌های پیچیده بسیار عالی است، اما میزان و شدت اسیدیته از حد مشخصی نباید تجاوز کند.

مقاله پیشنهادی: اسیدیته قهوه چیست و عوامل تاثیر گذار بر اسیدیته قهوه (کلیک کنید)

بادی (تن واری)

بادی به حس دهانی قهوه اشاره دارد و مشخص می‌کند که برای مثال روغنی، سنگین یا سبک است. بادی یکی از ویژگی‌هایی است که به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. قهوه با بادی سبک بافت بسیار کمی روی زبان باقی می‌گذارد. بر عکس این موضوع نیز مصداق دارد، قهوه با بادی سنگین بسیار قابل توجه بوده و تا مدتی بعد از نوشیدن در دهان حس می‌شود.

مؤلفه‌های معطر

عطر قهوه بخشی جدایی ناپذیر از تجربهٔ چشایی است. مانند هر غذا یا نوشیدنی، عطر و بوی قهوه تا حدودی شما را با طعم نهایی آشنا می‌سازد. عطر و بوی قهوه به شدت با طعم و مزه گره خورده است و می‌تواند باعث ایجاد یا از بین بردن لذت از نوشیدن یک فنجان قهوه شود.

مقاله پیشنهادی: آروما قهوه چیست (کلیک کنید)

مولفه خرید قهوه

راهنمای خرید انواع قهوه تخصصی

حال که با خصوصیات کلی یک قهوهٔ خوب آشنا شدید، می‌بایست در مورد نوع قهوه تصمیم بگیرید: قهوه‌های تجاری یا قهوه‌های تخصصی؟ قهوه‌های تخصصی در سال‌های اخیر در میان قهوه نوشان جای خود را باز کرده و علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده‌اند.

برای مشاهده قیمت و خرید قهوه تخصصی تلنت کلیک کنید

خرید قهوه تخصصی خوب شامل چندین مرحله است:

به دنبال برشته کاری‌هایی باشید که به دلیل تعهدشان به منابع با کیفیت، شیوه‌های اخلاقی و شفافیت شناخته می‌شوند.

هر قهوه از مزرعه‌ای آمده و هر مزرعه در منطقه‌ای از کشوری قرار دارد که از خصوصیات متفاوت آب و هوایی بهره مند است. ویژگی‌های منحصربفرد قهوه‌های مختلف در درجهٔ اول تحت تأثیر عواملی مانند ارتفاع، خاک و آب و هوا قرار می‌گیرند.

همانطور که پیش تر ذکر شد، تاریخ رست که مشخصاً با تازگی قهوه در ارتباط است، یکی از مؤلفه‌های مهم در انتخاب و خرید قهوهٔ خوب به شمار می‌رود. درحالت ایده آل، قهوه‌ای را انتخاب کنید که بین دو تا سه هفتهٔ گذشته رست شده باشد.

قهوه‌های تخصصی غالباً از برچسبی حاوی تمام اطلاعات آن قهوه، از قبیل ارتفاع کشت، نوع فرآوری، پروفایل طعمی، اسیدیته،… برخوردار هستند. مطالعهٔ این موارد به شما در درک وانتخاب قهوه کمک فراوانی خواهد کرد.

اگرچه برخورداری از گواهینامه برای قهوه مبحثی ضروری نیست، اما بهتر است نسبت به خرید قهوه‌ای که از گواهینامه‌هایی مانند تجارت منصفانه، ارگانیک، … برخوردار است، اقدام کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید قهوه ترک تلنت کلیک کنید

راهنمای خرید قهوه ترک

اگر شما هم در گروه علاقه مندان بی شمار قهوهٔ ترک هستید، شما را به مطالعهٔ ادامهٔ این مطلب دعوت می‌کنیم.

برای خرید قهوه ترک، دقیقاً همانند قهوهٔ تخصصی لازم به است به مواردی نظیر کیفیت دانه، انتخاب رستری مناسب، بررسی تاریخ رست، … دقت کنید. اما علاوه بر این، مواردی وجود دارند که منحصراً دربارهٔ قهوهٔ ترک مصداق دارند.

همانطور که از نامش پیداست، قهوهٔ ترک از فرهنگ کشور ترکیه و به عبارت دقیق تر امپراطوری عثمانی به سراسر جهان رفته است. برای دم آوری این قهوه از دم افزاری به نام جذوه و آسیاب بسیار ریز استفاده می‌شود. از آنجایی که آسیاب قهوهٔ ترک آسیابی کاملاً مجزا و منحصربفرد است، قهوه آسیاب و بسته بندی می‌شود. به عبارت دیگر، دانه‌های قهوه را برای دم آوری قهوه ترک نمی‌توان در خانه آسیاب کرد. بنابراین دقت در نوع بسته بندی قهوه بسیار حائز اهمیت است، چرا که برخی از بسته بندی‌های نامناسب باعث از بین رفتن عطر و بوی قهوه در مدت کوتاه می‌شوند.

برای مشاهده قیمت و خرید قهوه ترکیبی تلنت کلیک کنید

قهوه ترک

راهنمای خرید قهوه ترکیبی

گروه دیگری از قهوه‌ها که طرفداران زیادی دارند، قهوه‌های ترکیبی یا بِلِند هستند. قهوه‌های ترکیبی در مقابل قهوه‌های تک خاستگاه قرار دارند و همانطور که از نامشان پیداست، از مناطق مختلف، گونه‌های مختلف و زیرگونه‌های مختلف تشکیل شده‌اند. خرید قهوهٔ ترکیبی مستلزم در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی از جمله مشخصات طعمی، درجه رست، کیفیت دانه‌ها، رستری خوب و در عین حال مواردی که در ادامه آمده است می‌شود.

      از آنجایی که قهوه‌های ترکیبی از قهوه‌های متفاوت تهیه می‌شوند، آشنایی با هر قهوه، خاستگاه و ویژگی‌های منحصربفرد      هر کدام بسیار مهم شمرده می‌شود.

برای مشاهده قیمت و خرید قهوه تلنت کلیک کنید

راهنمای خرید قهوه های ترکیبی

انواع قهوه‌های تلنت

ما در برشته کاری قهوهٔ تلنت شما را به مهمانی بزرگی از انواع قهوه‌های تخصصی و تجاری دعوت می‌کنیم. اگر از علاقه مندان قهوه‌های تخصصی باشید، قهوه تلنت قهوه‌هایی از کشورهای کلمبیا، اتیوپی، بولیوی، اکوادور و پاناما را برای شما فراهم کرده که هر کدام شما را به سفری هیجان انگیز و خارق العاده می‌برند. از طرف دیگر، در برشته کاری قهوه تلنت ۴ ترکیب متفاوت موجود است که سلایق مختلف را پوشش می‌دهد: ترکیب زرد با ۱۰۰ درصد از دانه‌های عربیکا، ترکیب نارنجی با ۸۰ درصد عربیکا و ۲۰ درصد ربوستا، ترکیب آبی با ۸۰ درصد ربوستا و ۲۰ درصد عربیکا و ترکیب سیاه با ۱۰۰ درصد ربوستا. تمرکز برشته کاری تلنت بر پایداری در رست و کیفیت بالا و در عین حال فراهم کردن پروسه‌ای آسان برای خرید قهوه و ارسال آن است.

‫5/5 ‫(1 نظر)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.