فواید قهوه در هوای سرد

اکثر افراد به ویژه ما ایرانیان صبح خود را با نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه گرم شروع میکنیم. گویا بدنمان را گرم و آماده برای یک روز کاری خواهیم کرد. اما آیا استفاده از قهوه در هوای سرد مناسب است ؟

بله! یکی از گزینه های عالی برای هوای سرد استفاده از قهوه است. تحقیقات نشان داده که قهوه بدن را گرم می کند. از طرفی قهوه انرژی خوبی برای شروع روزتان به شما می دهد و خلق و خوی افراد را در هوای سرد زمستان بهبود می بخشد. دانه قهوه دارای خواص آنتی اکسیدانی است و در کنار خواص بی نظیرش می تواند یک گزینه عالی برای جشن گرفتن تعطیلات در هوای سرد در کنار دوستان و خانواده باشد.

بیشتر بخوانید : انواع قهوه + فواید و مضرات آن

در ادامه به اصلی ترین دلایل اینکه چرا در زمستان قهوه گزینه ایده آلی است خواهیم پرداخت.

اگر به دنبال گرم کردن بدن خود در زمستان هستید، قهوه به شما کمک می کند.

 

امروزه یکی از دلایل اصلی استفاده از قهوه، بیداری و هوشیاری در طول روز و تامین انرژی است. اما یکی دیگر از فواید قهوه که شاید آنقدر به چشم نیاید گرم کردن و گرم نگه داشتن بدن در روز های سرد سال است. کافئین موجود در قهوه اثر گرمازایی داشته که در گرم کردن بدن نقش موثری دارد. افزایش جریان خون به شما کمک می کند تا احساس گرما کنید. از طرفی اگر قصد بیرون رفتن در سرما را دارید، قهوه کمک می کند تا سریع تر بدنتان را گرم نگه دارید.

منبع آنتی اکسیدان

قهوه منبع عالی از آنتی اکسیدان ها است که از سرماخوردگی جلوگیری کرده و به محافظت از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند. در طول زمستان و فصول سرد، بسیاری از مردم سرما خورده و یا مریض می شوند. استفاده از قهوه می تواند راه خوبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن باشد. تلنت، عرضه کننده مرغوب ترین قهوه های عربیکا و ربوستا است. برای مشاهده محصولات می توانید به فروشگاه تلنت مراجعه کنید.

افزایش انرژی در سرما

شاید بیرون آمدن از تخت در روزهای سرد سال سخت باشد. قهوه می تواند با افزایش انرژی به شما در این مورد کمک کند. برای برطرف کردن خابالودگی و هوشیاری، کافئین به شما کمک خواهد کرد. اگر صبح ها احساس خاب آلودگی و تنبلی می کنید، یک فنجان قهوه بنوشید تا سرحال شوید. قهوه به مبارزه با خستگی کمک می کند. ترکیب آبی تلنت حاوی 80% ربوستا و 20% عربیکا است که می تواند طعم مناسب و انرژی خوبی به شما دهد.

تمرکز در سرما

تمرکز کردن در زمانی که بدنتان سرد یا دمای محیط نامناسب و سرد است می تواند کاری دشوار باشد. استفاده از قهوه در هوای سرد می تواند تمرکز کردن را بهبود ببخشد. کافئین، آدنوزین را که یک انتقال دهنده عصبی است و باعث احساس خستگی می شود را مسدود می کند. زمانی که آدنوزین متوقف می شود، تمرکز و هوشیاری راحت تر می شود.

قهوه ترکیبی از مواد معدنی

قهوه حاوی مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم و کلسیم است. موارد ذکر شده باعث برای سلامتی بسیار مهم و حائز اهمیت هستند که نقش خود را در ماه های سرد سال نشان می دهند. ترکیب زرد تلنت، حاوی 100% دانه های عربیکاست که مواد معدنی بی نظیری را در خود مخفی کرده است. طعم یادهای بلوبلند تلنت شامل انار، گریپ فروت، چای سیاه و فندق است.

کاهش وزن با قهوه

یک فنجان قهوه در کنار رژیم غذایی و ورزشی می تواند به لاغری کمک کند. کافئین موجود در قهوه باعث افزایش متابولیسم در بدن می شود که سبب افزایش سوخت و سوز در بدن می شود. ترکیب سیاه تلنت کافئین فراوانی دارد که می تواند در کاهش وزن موثر و کمک کننده باشد. البته در میزان مصرف قهوه محتاط باشید. کافئین بیش از حد می تواند منجر به عوارض جانبی مانند اضطراب و بی قراری شود.

بهبود خلق و خو

فواید قهوه در هوای سرد

قهوه به بهبود گردش خون کمک می کند. از طرفی استفاده از قهوه در هوای سرد، به بهبود خلق و خو کمک می کند و احساس شادی بیشتری در شما ایجاد می کند. قهوه باعث افزایش سطح دوپامین و سروتونین در مغز می شود که این دو، انتقال دهنده های عصبی مهمی هستند که مسئولیت تنظیم خلق و خو در بدن را دارند.

سخن پایانی

آیا قهوه برای هوای سرد مناسب است ؟

اکثر مردم زمانی که احساس سرما می کنند به قهوه روی می آورند. تحقیقات نشان داده است که قهوه به بهبود گردش خون و افزایش گرمای بدن کمک می کند. کافئین موجود در قهوه یک گشادگننده عروق نیز محسوب می شود. به این معنا که رگ های خونی را گشاد کرده و جریان خون راحت تر حرکت می کند. با گردش خون راحت تر، اندام ها احساس گرما می کنند.قهوه یک نوشیدنی ایده آل در هوای سرد است که می تواند در دورهمی های خانوادگی و دوستانه خاطرات زیبایی را ثبت کند که در کنار آن می تواند از خواص آن نیز بهره ببرید.

‫0/5 ‫(0 نظر)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.