ترکیب زرد تلنت 100% عربیکا (Yellow Blend)

چندبار در فروشگاه های قهوه برچسب عربیکا را دیده اید؟ آیا دلیلی برای تبلیغات عربیکا وجود دارد ؟ معنی قهوه عربیکا چیست ؟ ترکیب زرد تلنت تمام سوالات را به بهترین شکل ممکن پاسخ خواهد داد.

قهوه مانند تمام موجودات دارای طبقه بندی خاص خود هستند. در واقع در دنیا بیش از 100 گونه قهوه مختلف وجود دارد. عربیکا یکی از محبوب و مرغوب ترین گونه است که بیشتر قهوه فروشان تبلیغ آن را می کنند. اما چرا ؟ در ادامه به معرفی ترکیب زرد تلنت (حاوی قهوه 100% عربیکا) خواهیم پرداخت و دلایل مرغوبیت و طعم بی نظیر آن را شرح خواهیم داد.

ترکیب زرد تلنت

محل رشد دانه های ترکیب زرد تلنت

قهوه عربیکا برای رشد به ارتفاعات بالاتری نیاز دارند. دانه های عربیکا معمولا بین 800 الی 2200 متر از سطح دریا رشد می کنند. هرچه ارتفاع رشد قهوه از سطح دریا بالاتر باشد، پیچیدگی طعم و اسیدیته قهوه بیشتر می شود. این قهوه ها به علت سردی هوا نیاز به زمان بیشتری برای رشد داشته و از طرفی زمان بیشتری برای جذب مواد معدنی خاک خواهند داشت که به کیفیت آن ها می افزاید. از طرفی کند بودن پروسه رشد قهوه عربیکا، سبب افزایش هزینه ها و قیمت آن شده است.

تفاوت قهوه عربیکا و ربوستا

در طرف مخالف آن، قهوه ربوستا می تواند تا 600 متر از سطح دریا درشد کند که سرعت رشد آن تا دوبرابر سریع تر خواهد بود که آن را برای تولید کنندگان اقتصادی تر می کند.

بلوغ کامل درختچه های قهوه عربیکا 5 تا 7 سال زمان نیاز دارد. این در حالی است که درختچه های ربوستا زمانی 2 الی 3 سال نیاز خواهند داشت. کشاورزانی که درختان قهوه عربیکا را برای تولید قهوه انتخاب می کنند ریسک بزرگی را متحمل می شوند. زیرا آنها اساسا برای طولانی مدت سرمایه گذاری می کنند. این فشار زمانی و هزینه ها یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت دانه های سبز عربیکا می شود.

میزان کافئین و اسیده های کلروژنیک

قهوه های گونه ربوستا کافئین و اسیدهای کلروژنیک بیشتری نسبت به عربیکا دارند که این دو عامل، بر طعم قهوه تاثیر گذار است که باعث طعم تلخی بیشتری می شود. محتوای کافئین یک دلیل بیولوژیکی و اصلی دارد که نقش آن کنترل و مبارزه با آفات است. قهوه های ربوستا کافئین بیشتر و در نتیجه مقاومت بیشتری نسبت به آفات و حشرات دارند. سطوح پایین کافئین در قهوه های عربیکا، باعث می شود که مستعد حملات آفات و حشرات قرار بگیرند که نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری نسبت به گونه ربوستا دارند. یکی دیگر از دلیل افزایش قیمت دانه های سبز عربیکا همین است.

لیپید و قند عربیکا

عربیکا تقریبا 60 درصد چربی بیشتر و دو برابر شکر نسبت به ربوستا دارد. این موارد نه تنها در طعم بلکه در عطر قهوه نقش بسزایی دارد. افزایش شکر باعث طعم بهتر در دهان و کاهش تلخی می شود. از این رو افرادی که قهوه شیرین را به نوع تلخ آن ترجیح می دهند می توانند از ترکیب زرد تلنت استفاده کنند.

اندازه دانه های ترکیب زرد تلنت

دانه های عربیکا کمی بزرگ و بیضی تر هستند. در حالی که دانه های ربوستا کوچک و گردتراند. اگرچه شکل ظاهری آن ها تفاوتی در طعم و مزه آن ها ایجاد نمی کند ولی می تواند یکی از ویژگی های تشخیص و بررسی دانه های قهوه باشد.

عطر و طعم ترکیب زرد تلنت چگونه است ؟

ترکیبی از مرغوب ترین دانه های عربیکا با طعم و عطر بی نظیر که فنجان شما را جادویی می کند. طعم یادهای یلوبند شامل انار، گریپ فروت، چای سیاه و فندق است. ترکیب زرد تلنت، دربر گیرنده طعم بازه ای از شیرنی میوه ای و گلی دانه های آفریقا تا طعم های مرکباتی آمریکای لاتین است.

رست یلوبند

استفاده از مدرن ترین دستگاه های صنعتی رست توسط تیم متخصصین و پیچیدگی طعمی بالای دانه عربیکا، از ویژگی های منحصربه فرد ترکیب زرد تلنت است. میزان درجه برشتگی متوسط به سمت تیره سبب طعم و آروما، بادی و حس دهانی قوی در این ترکیب شده است.

جمع بندی

امروزه افراد ممکن است روز خود را با یک فنجان قهوه شروع کنند یا بعد از یک روز کاری خسته کننده، دلخوش به طعم دلنشین یک فنجان قهوه باشند. ترکیب زرد تلنت، یکی از گزینه های مناسب برای استفاده در طول روز به ویژه در آخر ساعات روز است که طعم آن سبب آرامش افراد می شود. از طرفی میزان کم کافئین آن خاب افراد را دچار مشکل نمی کند. این قهوه خوش طعم و عطر مناسب دورهمی های خانوادگی و دوستانه است که می تواند خاطرات خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

مشاهده و خرید ترکیب زرد yellow blend لمس کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.