چگونه قهوه مناسب خود را انتخاب کنید ؟ پیشنهاد 4 نوع قهوه

انتحاب قهوه همیشه آسان نیست. با وجود در دسترس بودن اطلاعات گسترده ای در زمینه قهوه، برخی افراد هنگام خرید قهوه دچار مشکل می شوند. در ادامه به معرفی و پیشنهاد 4 نوع قهوه خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین قهوه را طبق ذائقه و سلیقه خودتان انتخاب کنید.

قبل از پیشنهاد 4 نوع قهوه برای خرید قهوه برند بهتر است دانه های قهوه را بهتر بشناسید. دانه های قهوه در خط استوا رشد می کنند که بیش از 50 کشور در نزدیکی خط استوا در بهترین مناطق آب و هوایی برای کشت قهوه در حال برداشت این دانه هستند.

مناطق اصلی تولید قهوه در جهان

از بهترین مناطق اصلی برای تولید قهوه در دنیا می توان به آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی، آفریقا و اندونزی اشاره کرد.

قهوه آمریکای مرکزی

شامل قهوه های گواتمالا، نیکاراگوئه و کاستاریکا می شوند که طعم هایی آجیلی و شکلاتی دراند. شیرینی ملایم با نت هایی از تافی و شکر قهوه ای و اسیدیته کمتری در این قهوه ها حس می شود.

قهوه آمریکای جنوبی

شامل قهوه های برزیل، اکوادور و کلمبیا هستند که طعم آن ها اغلب شکلاتی یا میوه ای است. قهوه های برزیلی بافت ضخیم تری دارند که بادی بیشتر و حس دهانی بیشتری دارند. از طرفی کاشت قهوه برزیلی در ارتفاعات در طعم آن تاثیر گذار است و آن را خاص می کند.

قهوه آفریقایی

شامل کشور های اتیوپی، کنیا و بوروندی می شوند که معمولا طعم میوه ای، طعم توت و مرکبات را دارند. آن ها از سطح اسیدیته بالاتری برخوردار هستند که نتیجه عصاره گیری آن یک فنحان قهوه با طراوت و بادی سبک تری می شود.

شناختن محل برداشت قهوه در دنیا می تواند به افراد جهت شناختن طعم و مزه قهوه مطابق با ذائقه و سلیقشان کمک کند. اگرچه موراد دیگری در طعم و بافت فنجان شما مانند شرایط رشد،پردازش و رست تاثیرگذار خواهد بود.

ویژگی های قهوه برند چیست ؟

برای خرید قهوه برند، شاخصه های منحصربه فردی وجود دارد که ممکن است تا حدودی بین برند های مختلف متفاوت باشد. با این حال، برخی از ویژگی های عمومی برای خرید قهوه برند عبارت اند از :

کیفیت بالا

برند های معروف قهوه به کیفیت قهوه خود توجه زیادی می کنند و همواره به دنبال بهترین دانه های قهوه با اصالت و کیفیت بالا هستند.

تنوع

برند های قهوه معمولا تنوع را در مجموعه خود حفظ می کنند و همواره در تلاش هستند تا بهترین دانه های قهوه را مانند قهوه تلخ، قهوه شیرین، قهوه غنی و … را ارائه دهند که هرکدام ویژگی منحصربه فرد خود را به صورت چشمگیر بیان می کند.

ظاهر و بسته بندی جذاب

برند های قهوه برای مشتریان خود بسیار ارزش قائل هستند و به دنبال جذب مشتری وفادار با بسته بندی شکیل و زیبا جلب توجه می کنند. به عنوان مثال برند قهوه تلنت به دنبال قهوه بدون کربن برای محیط زیست است و بسته بندی شکیل در بسته های حاوی پیچ تخلیه هوا، قهوه های خود را عرضه می کند.

نوآوری

برند های قهوه با تیم تخصصی خود تلاش می کنند تا با ارائه نوآوری های جدی مانند طعم یاد های قهوه جدید و … مشتریان خود را سوپرایز کنند و یا مشتریان جدیدی جذب کنند.

تاریخچه و اصالت

برخی برندهای قهوه به تاریخچه و اصالت خود توجه می‌کنند و سعی می‌کنند تا بر این اصالت تاکید کنند تا مشتریان خود را جذب کنند.

چرا قهوه های ترکیبی تلنت ؟

پیشنهاد 4 نوع قهوه تلنت

قهوه های ترکیبی تلنت انتخابی از بهترین دانه های قهوه با مرغوب ترین کیفیت هستند که در ارتفاعات به صورت دست چین (handpick) برداشت شده اند. قهوه های ترکیبی تلنت، قهوه پایدار هستند که با هنری تخصصی به رست قهوه های خود پرداخته است. در ادامه به معرفی و پیشنهاد 4 نوع قهوه تلنت اشاره خواهیم کرد.

برخی از مصرف کنندگان هنگام خرید قهوه به دنبال اطلاعاتی مانند اینکه چه کشوری و چه مزرعه ای قهوه را تولید کرده است و آیا به کارگران خود دستمزد منصفانه ای داده است یا خیر. اصطلاحاتی مانند پایدار و اخلاقی برای توصیف تولید قهوه استفاده می شود که به انسانی بودن برداشت قهوه می پردازد.

کیفیت قهوه به چه عواملی بستگی دارد ؟

سه عامل اصلی در کیفیت قهوه شامل موارد زیر می شود.

چگونه قهوه مورد نظرتان را تشخیص دهید ؟

اگر به دنبال قهوه هایی با کیفیت بالا هستید، به دنبال قهوه اسپشیالتی باشید. این قهوه ها به صورت تخصصی برداشت، پردازش و رست شده اند و از لحاظ کیفیت و طعم نسبت به نمونه های تجاری متفاوت است. از طرفی با توجه به زمان روز و حس انتخابی شما از طعم قهوه، می توانید قهوه های زیر را بر اساس ذائقه خود انتخاب کنید.

ترکیب یلوبند تلنت (ترکیب زرد)

حاوی دانه های 100% عربیکا است که طعم یادآن ها شامل میوه های انار، گریپ فروت، چای سیاه و فندق می شود. ترکیب یلوبند کاملا منحصربه فرد بوده و از ترکیب بهترین دانه های قهوه عربیکا است. بازه طعمی از شیرینی میوه ای و گلی دانه های آفریقایی تا طعم های مرکباتی آمریکای لاتین را می توان حس کرد. رست یلوبند متوسط رو به تیره است تا علاوه بر حفظ طعم و آروما، حس دهانی قوی و بادی بالایی در عصاره گیری به ارمغان بیاورد. از منحصربه فرد ترین ویژگی این ترکیب قهوه، پیچیدگی طعمی آن است.

ترکیب نارنجی بلند

حاوی دانه های 80% عربیکا و 20% ربوستا می شود که پوست پرتقال، شکلات و بادام از طعم یادهای نارنجی بلند است. قرارگرفتن دانه های عربیکا و ربوستا با این میزان ترکیب باعث ایجاد طعم های سرزنده و بادی بالا می شود که یادآور ترکیب های خوش استایل ایتالیایی می شود. در واقع ترکیب نارنجی بلند شامل عربیکاهای آمریکای جنوبی، آفریقا و ربوستای آن از آفریقا است. این ترکیب اسیدیته کمتری نسبت به سایر قهوه های بلند تلنت دارد.

شیرینی متوسط، غلظت نسبتا بالا و اسیدیتی متوسط از ویژگی های منحصربه فرد نارنجی بلند است.

ترکیب بلوبلند تلنت (ترکیب آبی)

حاوی 80% دانه ربوستا و 20% عربیکا است که طعم یاد آن ها آجیلی و شکلات تلخ است. از ویژگی های منحصربه فرد بلوبلند تلنت، می توان به حس دهانی و بادی نسبتا بالا اشاره کرد که با وجود میزان کافئین نسبتا بالا، دارای طعم شکلاتی نیز می باشد.

این ترکیب به افرادی که به دنبال طعم یادهای کمی شیرین و اسیدیته و طعمی تلخ که جزئی جدانشدنی از فرهنگ قهوه است پیشنهاد می شود.

ترکیب بلک بلند (ترکیب سیاه)

حاوی دانه های 100% ربوستا می شود. ترکیب بلک بلند یادآور طعم یادهای تلخ و آجیلی است و از سطح کافئین بالایی برخوردار است و می تواند به راحتی احساس خواب آلودگی و خستگی را از بین ببرد. از طرفی تلخی ذاتی و اصلی قهوه برای دوست دارانش دلنشین است.

پیشنهاد بهترین قهوه اسپرسو کافئین بالا

ترکیب بلک بلند تلنت، حاوی میکسی از بهترین دانه های روبوستا می باشد که میتوان گفت حاوی کافئین بسیار بالایی در مقایسه با دیگر قهوه های موجود در بازار است. بشترین میزان کافئین در دانه های قهوه روبوستا وجود دارد.

از این رو میکسی از بهترین دانه ها روبوستا می تواند به یک فنجان حاوی کافئین بالا کمک کند. این دانه ها از بهترین دانه های روبوستا تهیه شده اند و گزینه مناسبی برای اسپرسو با کافئین بالا هستند.

ترکیب بلک بلند (ترکیب سیاه)

نتیجه گیری

همیشه پیشنهادات افراد هنگام خرید قهوه ممکن است درست نباشد. افراد سلیقه های متفاوت دارند که در این راستا با دانستن زادگاه قهوه، نحوه برداشت و هنر رست آن می تواند کاملا فنجان شما را جادویی کند. تلنت با عرضه و رست تخصصی مرغوب ترین دانه های قهوه در این انتخاب کنار شما خواهد بود تا با خیالی آسوده از فنجان خود نهایت لذت را ببرید. پیشنهاد 4 نوع قهوه از ترکیب های متفاوت بلند تنلت سبب شده تا انتخاب های بیشتری برای افراد امکان پذیر باشد تا طبق ذائقه و سلیقه شخصیشان، قهوه خود را انتخاب کنند.

‫0/5 ‫(0 نظر)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.