قهوه و لاغری ؛ آیا قهوه به کاهش وزن کمک می کند ؟

قهوه و لاغری

استفاده منظم قهوه، میتواند مزایای بالقوه ای مانند سلامتی طول عمر، کاهش ابتلا به بیماری های مزمن کمک کند. قهوه و لاغری سوال خیلی از افراد بوده که در ابتدا به ترکیبات قهوه اشاره میکنیم.

قهوه حاوی مواد مغذی مانند پتاسیم، آنتی اکسیدان، نیاسین و منیزیم بوده که باعث بهبود عملکرد ماهیچه ها و گوارش می شود. از این رو، استفاده صحیح از این نوشیدنی باعث کنترل قند خون شده و از بیماری هایی مانند پارکینسون، نارسایی قلبی، آلزایمر، سکته مغزی و ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

قهوه، به سلامت قلب نیز کمک خواهد کرد. در ادامه به خواص کافئین موجود در قهوه که باعث بهبود انرژی و تاثیر آن در لاغری می شود، خواهیم پرداخت.

"<yoastmark

فواید قهوه

کالری قهوه

قهوه، یک نوشیدنی کم کالری به شمار می آید. طبق گفته وزارت کشاورزی آمریکا، هرفنجان قهوه، حدودا 5 کالری دارد. جدای کالری، این نوشیدنی به لاغری هم کمک خواهد کرد

مزایای قهوه برای لاغری

در ادامه، به چگونگی تاثیر قهوه در لاغری خواهیم پرداخت.

متابولیسم را افزایش می دهد

محققان پزشکی متوجه شده اند که با نوشیدن قهوه، متابولیسم افزایش می یابد. کافئین از اصلی ترین محرک ها بوده که گرمازایی متابولیک شما را افزایش می دهد.

این فرآیند طبیعی بوده که بدن از هضم قهوه، گرما تولید می کند. در نتیجه با افزایش سرعت متابولیسم، کالری بیشتری خواهد سوخت. استفاده از قهوه قبل از تمرین، از افزایش متابولیسم حمایت کرده و بیشترین میزان چربی سوزی در حین ورزش رخ خواهد داد.

سرکوب اشتها با قهوه

صرف یک فنجان قهوه، باعث افزایش حس سیری می شود. همین امر میتواند در وزن شما اثر بگذارد. به اینگونه که با کاهش اشتها، از پرخوری جلوگیری می شود و در نتیجه کالری کمتری به بدن خواهد رسید. اصلی ترین عامل چاقی، دریافت بیش از نیاز کالری بدن و سپس عدم تحرک است.

مجله بین المللی علوم غذایی و تغذیه آمریکا در سال 2017 با آزمایشی نشان داد که افرادی که از 30 دقیقه الی 4 ساعت قبل از وعده غذایی قهوه می نوشند، میزان غذای کمتری را برای وعده خود انتخاب کردند.

بهترین زمان نوشیدن قهوه برای لاغری

بهترین زمان استفاده از قهوه، 30 دقیقه الی 1 ساعت، قبل از تمرین های هوازی می باشد.استفاده از قهوه قبل از تمرین، باعث بیشترین میزان چربی سوزی خواهد شد. ورزشکاران حرفه ای، از قهوه به عنوان عامل کمک کننده در ورزش استفاده می کنند.

"<yoastmark

قهوه و لاغری

افرادی که در طول روز 3 الی 4 فنجان قهوه به صورت منظم استفاده می کنند، کاهش وزن بیشتری نسبت به بقیه افراد دارند. استفاده بی اندازه و یا انتخاب قهوه های حاوی کافئین بالا، باعث بروز مشکلاتی نظیر بی خوابی، زخم معده و استرس می شود. برای انتخاب بهترین قهوه برای سبک زندگیتان، از مشاورن تلنت کمک بگیرید. برای تهیه اکسسوری و تهیه قهوه میتوانید به سایت قهوه پارتاک مراجعه کنید.

لاغری و چاقی با قهوه

همانگونه که اشاره شد، قهوه در صورت رعایت اصول صحیح میتواند به لاغری کمک کند. اما اگر از شیرین کننده ها، شیر و یا سایر موارد پرکالری استفاده شود، 5 کالری قهوه تبدیل به 300 الی 500 کالری خواهد شد.

بهترین قهوه برای لاغری کدام است ؟

اگر به دنبال کاهش وزن با قهوه باشید، بهترین گزینه قهوه تلخ خواهد بود که از کافئین بالاتری برخوردار است. بلک بلند ، قهوه تلخ و پرکافئین تلنت بوده و مناسب لاغری است.

بلک بلند | ترکیب مشکی
بلک بلند | ترکیب مشکی

نکات مهم در استفاده از قهوه برای لاغری

بیشتر بخوانید : انواع قهوه + فواید و مضرات آن

شیرین کننده های مجاز برای لاغری با قهوه

بهترین راه برای استفاده از قهوه و لاغری، عدم استفاده از شیرین کننده ها است. اما در صورتی که نمی توانید قهوه را تلخ میل کنید میتوانید از شیرین کننده های گیاهی و طبیعی مانند استویا استفاده کنید.

آیا قهوه به تنهایی می تواند به کاهش وزن کمک کند ؟

استفاده منظم قهوه، به افزایش میزان سوخت و ساز بدن و چربی سوزی کمک می کند. در نتیجه میتواند باعث احساس سیری شود. با رعایت اصول رژیم غذایی، استفاده از قهوه نیز در لاغری افراد را شگفت انگیز خواهد کرد.

‫0/5 ‫(0 نظر)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.