چگونه کافی شاپ موفقی داشته باشیم ؟

چرا برخی از کافی شاپ ها با وجود پیشینه قدیمی موفق به نظر نمی رسند و معمولا بدون مشتری هستند ؟ چه عواملی می تواند به موفقیت یک کافی شاپ کمک کند تا بازدیدکننده ها بارها به کافه بازگردند؟ در نظر داشته باشید یک کافی شاپ موفق، بی دلیل موفق نمی شود و دلایل زیادی در پشت یک کافی شاپ موفق وجود دارد که ممکن است با تمام محدودیت های موجود، جای خود را در دل افراد باز کند. در ادامه به عوامل موثر تبدیل مراجعه کنندگان به مشتریان وفادار، راه هایی بازگو خواهیم کرد.

چگونه کافی شاپ موفقی داشته باشیم ؟

کیفیت و خدمات

بر اساس تحقیقات دیلی گریند، حدود 60% از کافه و رستوران های کوچک در اولین سال افتتاح خود بسته می شوند. بزرگ ترین علت آن ها اشباع بازار، سرمایه ناکافی و بی تجربگی در صنعت قهوه است. هر کافه منی باید در ابتدا به کیفیت، خدمات و برجسته بودن خودش در منطقه تمرکز کند که نگاهی به این موضوع خواهیم داشت.

در اوایل دهه 2000 اعتقاد بر این بود که موقعیت و مکان یک کسب و کار مهم ترین عامل موفقیت خواهد بود. اما امروزه اگر موقعیت مکانی عالی هم داشته باشید اما محصولاتی بی کیفیت ارائه دهید و از خدمات پایینی برخوردار باشید جذب مشتری امکان پذیر نخواهد بود.

طراحی و دکور

یکی از ابتدایی ترین موارد طراحی و دکوراسیون کافی شاپ خواهد بود. اگر به دنبال سادگی هستید، طرح رنگ های تک رنگ و مبلمان های مینیمال معجزه می کند. اگر می خواهید زندگی سبز را ترویج کنید از مبلمان چوبی و گیاهان استفاده کنید. حتما در این زمینه از معماران کمک بگیرید. اینگونه مشتریان شما همیشه کافه شما را دوست خواهند داشت.

قهوه و سایر محصولات وابسته به صنعت قهوه

قهوه مهم ترین بخشی از یک کافه دیده می شود که اگر از کیفیت بالا و بهترین دستورالعمل های دم آوری پیروی نکند دیدگاه افراد به ویژه قهوه دوستان را تغییر می دهد. در انتخاب قهوه خود بسیار دقت کنید و همیشه به دنبال یادگیری باشید. تفاوت قهوه ها را به خوبی بشناسید و با توجه به نیاز مشتری خود، بهترین را سرو کنید. تلنت با عرضه مرغوب ترین دانه های تازه رست در این مسیر کنار شما خواهد بود.

باریستا و خدمات

انتخاب یک باریستای حرفه ای و ماهر، یک هدیه واقعی برای یک کافه است. از طرفی متعهد ساختن آن ها به کافه و آموزش های مداوم یک باریستا به سمت حرفه ای تر شدن آن ها بسیار موثر است.

مشتریان منطقه خود را به خوبی بشناسید. نگرش خلق و خو و حتی زبان بدن آن ها مهم است. افراد در کافه ها باید احساس آرامش کنند. نظرشان را بپرسید و همیشه در براوردن نیازآن ها قدم بردارید. هنگام مواجه با مشتریان به آن ها توجه کنید و هرگز اجازه ندهید عوامل دیگر مانند تلفن صحبت کردن یا چت کردن باعث قطع ارتباط شما با آن ها شود.

طراحی نوآوری در خدمات

چگونه کافی شاپ موفقی داشته باشیم ؟

افراد در هنگام خرید قهوه تنها به نوشیدن آن توجه نمی کنند. سعی در نوآوری ها و خدمات جذاب کنید. آیا کافی شاپ شما از بیرون جذاب به نظر می رسد؟ در مورد داخل چطور؟ نورها، رنگ ها، موسیقی و دکوراسیون داخلی چطور ؟

برای پرسنل خود شیفت چک لیست تمیزکاری تهیه کنید. به عنوان مشتری از خیابان وارد کافه خود شوید. چه چیزی مانع شما برای ورود به کافه خواهد شد؟ چه چیزی شما را تشویق می کند که می تواند بهبود یابد؟ به دید مشتری ببینید. آیا برخورد شما و پرسنل با آن ها مناسب است؟ این ها مواردی هستند که در نگاه اول شاید ساده به نظر برسد اما ساده ترین اتفاقات باعث تشکیل یک اتفاق بزرگ خوب خواهد شد. افراد دوست دارند که به آن ها سر زده شود و اگر مجددا به چیزی نیاز داشتند شما را در کنار خود احساس کنند. هرگز قدرت خدمات رسانی با لبخند را دست کم نگیرید.

تجهیزات

دستگاه قهوه شما و عصاره گیری اسپرسو شما نقش کلیدی را برای شما خواهد داشت. ارائه منوی کامل و جذاب، مهارت باریستا و تجهیزات و از طرفی برنامه ریزی فضای کار نیز بسیار موثر هستند. برای تهیه تجهیزات و اکسسوری می توانید از پارتاک کمک بگیرید. از طرفی شما باید از راحتی مبلمان خود مطعمن شوید. افراد متفاوت را در نظر بگیرید که ممکن است برخی برای ماندن کوتاه مدت احساس راحتی نکنند یا بالعکس. پیش بینی چند گزینه کاناپه و صندلی راحتی برای افرادی که قصد ماندن دارند و صندلی هایی برای افرادی زیاد قصد ماندن ندارند در نظر بگیرید.

تبلیغات

از تبلیغات غافل نشوید. امروزه تبلیغات یکی از بهترین راه ها برای معرفی شما هستند. امروزه هر جوان چندین ساعت را در اینستاگرام می گذراند که می تواند راهی خوب برای معرفی شما به آن ها باشد.

موسیقی

هرگز قدرت موسیقی را نادیده نگیرید. موسیقی معجزه می کند. کافی شاپ شما با پچ پچ ها و یک موسیقی زیبا در پس زمینه سرزنده خواهد بود. موسیقی به خلق و خوی افراد کمک می کند. در نظر داشته باشید موسیقی باید به داشتن یک فضای آرام و دلپذیر کمک کند.

سخن پایانی

کافی شاپ ها می توانند با تمامی مشاغل متفاوت باشند. برقراری یک ارتباط دوستانه با مشتریان و رعایت موارد فوق می تواند آن ها را به شما وفادار کند. همواره در حال بهترکردن حال و هوای کافه خود باشید.

‫0/5 ‫(0 نظر)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.