تاثیر قهوه بر سلامت قلب

اگر از طرفداران قهوه باشید، احتمالا بعد از اینکه از خواب صبح بیدار می شوید به اولین چیزی که فکر میکنید صرف قهوه است. شاید با دانستن تاثیر قهوه بر سلامت قلب خود متعجب شوید. اکثر افراد قبل از شروع روزکاری یا رساندن بچه های خود به مدرسه از فنجان قهوه خود لذت می برند. بر اساس تحقیقات انجام شده حدود 62 درصد از آمریکایی ها هر روز می نوشند. اطلاعات دقیقی از صرف قهوه در ایران در دسترس نیست اما کاملا گویاست که قهوه هر روزه جای خود را دل مردم باز می کند.

تاثیر قهوه بر سلامت قلب

برخی افراد به افزایش تپش و ضربان قلب بعد از صرف قهوه معتقد هستند. اما آیا صرف قهوه بر سلامت قلب تاثیر گذار بوده یا مضر خواهد بود؟ پاسخ سوال تاثیرات قهوه بر قلب را علم به ما خواهد داد و در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

فواید قهوه بر سلامت قلب

تاثیر قهوه بر سلامت قلب

قهوه سرشار از مواد مغذی است. طبق تحقیقات کالج قلب و عروق آمریکا، نوشیدن حداکثر دو الی سه فنجان قهوه در روز میتواند بهترین میزان در سلامت قلب را داشته باشد.

از بهبود های قلبی در اثر استفاده از قهوه می توان به جلوگیری از نارسایی قلبی و مشکلات ریتم قلب می شود. همچنین اگر حداقل روزانه یک فنجان قهوه می نوشید، خبر خوبی برای شما وجود دارد. خطر مرگ با عوامل مرتبط با قلب و سکته مغزی در افرادی که روزانه حداقل یک فنجان قهوه می نوشند کمتر است. یک الی دو فنجان قهوه در روز، به جلوگیری از نارسایی قلبی کمک می کند.

دانه های قهوه نیز سرشار از مواد مغذی بوده که در سلامت بدن نقش موثری دارند. در واقع دانه های قهوه بیش از 100 ترکیب فعال بیولوژیکی دارند. این مواد می توانند به کاهش استرس و کنترل دیابت و نیاز به انسولین کمک کرده و باعث افزایش متابولیسم می شود. قهوه تلنت با عرضه مرغوب ترین انواع قهوه، گزینه های متفاوتی را برای قهوه دوستان فراهم کرده است.

اثرات منفی قهوه بر سلامت قلب

یکی از بزرگ ترین نگرانی ها دراین مورد، میزان کافئین در قهوه است. مقدار کافئین موجود در انواع قهوه متفاوت است. استفاده از کافئین بالا به صورت مکرر میتواند عواملی مانند افزایش ضربان قلب شود. نتیجه افزایش ضربان قلب فشارخون بالا خواهد بود. با افزایش فشار خون عواملی مانند اضطراب، بی خوابی، سردرد، سوزش معده و ضربان قلب نامنظم پدیدار می شوند. کافئین نیز اعتیاد آور است. حداکثر کافئینی که در روز مجاز به استفاده هستید معادل با 400 میلی گرم بوده که تقریبا با 3 الی 4 فنجان قهوه در روز است. این میزان برای قهوه متعادل است و اگر از قهوه کم کافئین تر یا دان قهوه پر کافئین تر استفاده می کنید این میزان نیز به نسبت کم و زیاد می شود.

از دیگر اثرات منفی قهوه بر سلامت قلب به جز کافئین بیش از اندازه می توان به افزودنی ها در قهوه اشاره نمود. بیشتر افراد قهوه خود را به صورت سیاه استفاده نمی کنند. افزودن خامه و شکر و … می تواند میزان کالری، چربی و قند خون را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. افزایش وزن و قند خون به همراه دیابت از اصلی ترین مشکلات خواهند بود.

بیشترین بهره را از قهوه خود ببرید

تاثیر قهوه بر سلامت قلب
تاثیر قهوه بر سلامت قلب

بهترین استفاده از قهوه رعایت اعتدال است. دو الی سه فنجان مناسب ترین میزان استفاده از قهوه است. سعی در حفظ این میزان داشته و در استفاده از شیرین کننده ها محتاط باشید. . می توان از پودر کاکائو، جوز هندی، شربت افرا، شیر جو دوسر، دارچین، استویا و … به عنوان جایگزین های شکر و خامه ها استفاده کرد.

قهوه به همراه رعایت عوامل دیگر میتواند باعث سلامت قلب شود. مصرف قهوه باید به همراه یک سبک زندگی سالم و رژیم غذایی سرشار از غذاهای سالم برای قلب مانند سبزیجات، غلات کامل و میوه ها همراه باشد.

 

 

‫1/5 ‫(1 نظر)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قهوه هاتون عالی بود. یه مقدار ترک قهوه سخته. من روزی حداقل 6 تا کاپ قهوه رو میخورم.