قهوه ترکیبی چیست ؟ معرفی 4 نوع قهوه ترکیبی

قهوه ترکیبی چیست؟ قهوه ترکیبی یا بلند ها (Blends)، مخلوطی از حداقل دو یا چند نوع قهوه های مختلف هستند. این قهوه ها می توانند از قهوه های ریگیونال (از یک منطقه) و یا قهوه های سینگل اورچین (از یک مزرعه) یا قهوه هایی که در یک سبد خرید مشترک از چندین منبع قرار دارند، ترکیب شوند.

علت ترکیب دانه های قهوه با یکدیگر چیست ؟

ترکیب کردن دانه های قهوه به دلایل مختلفی انجام می شود. به عنوان مثال، ممکن است تولیدکنندگان قهوه برای طعم و مزه متنوع قهوه ها را با هم ترکیب کنند. همچنین ممکن است برای تعدیل اثرات بخشنده به طعم و مزه قهوه ترکیب شود. به عنوان مثال، ممکن است یک قهوه تلخ و قوی را با یک قهوه شیرین و خنک ترکیب کنند تا یک قهوه تعادل‌یافته با طعم متعادل و روان سازنده ایجاد کنند.

در این روزها، قهوه های ترکیبی بسیار رایج هستند و بسیاری از کافه ها و فروشگاه های قهوه، انواع مختلفی از آنها را به فروش می رسانند.

هرچند که قهوه های ترکیبی در زمینه طعم و مزه بسیار متنوع هستند، اما انتخاب مناسب یک قهوه ترکیبی به عنوان قهوه مورد علاقه شما، بسیار مهم است. شما باید ابتدا تجربه کافی در خصوص انواع مختلف قهوه را داشته باشید.

بهترین قهوه ترکیبی عربیکا و روبوستا

اگر به دنبال میکس قهوه عربیکا و روبوستا با کیفیت هستید، تلنت نیاز شما را برآورده خواهد کرد. 4 بلند متفاوت با بازه های طعمی مختلف، توانسته پاسخگوی تمام ذائقه ها و سلایق متفاوت مشتریان خود باشد. در ادامه با معرفی 4 قهوه ترکیبی تلنت با ما همراه باشید.

قهوه ترکیبی

ترکیب زرد Yellow Blend

تجربه مصرف هر نوشیدنی را نمی‌توان در یک فنجان خلاصه کرد؛ مگر اینکه از عصاره قهوه‌ی «Yellow Blend» استفاده کنیم. ترکیب پرتقال، گریپ‌فروت، انار و چای سیاه در یک فنجان ممکن است به نظر باورنکردنی بیاید، اما تلنت با عصاره قهوه‌ی «Yellow Blend»، تجربه نوشیدنی ناممکن را به دست می‌آورد. این قهوه عصاره‌ای از دانه‌های عربیکا است که برای تهیه‌ی انواع عصاره قهوه بسیار مناسب است.

ترکیب زرد تلنت، حاوی دانه های 100% عربیکا است. میکس بلند زرد تلنت تلفیقی از بهترین دانه های عربیکا آمریکا و آفریقای لاتین است.

این ترکیب منحصر به فرد، بازه‌ی طعمی‌ ای از شیرینی میوه‌ای و گلی دانه‌های آفریقایی تا طعم‌های مرکباتی آمریکای لاتین را شامل می‌شود. «Yellow Blend» با درجه برشتگی متوسط تا تیره‌ای ارائه می‌شود که علاوه بر حفظ طعم و آروما، بادی و حس دهانی قوی‌تری را به ارمغان می‌آورد. پیچیدگی طعمی بالا، از ویژگی‌های این ترکیب است.

  • بهترین زمان مصرف قهوه ترکیب زرد :

این ترکیب به علت میزان کم کافئین، ایده آل ترین گزینه برای استفاده در ساعات پایانی روز خواهد بود تا سلامت خاب شما حفظ شود.

برای مشاهده و خرید ترکیب زرد تلنت کلیک کنید.

ترکیب نارنجی Orange Blend

بلند نارنجی، با استفاده از عربیکاهای آمریکای جنوبی، آفریقا و گونه‌ی ربوستا آفریقایی ترکیب شده است. از آنجایی که این ترکیب اسیدیته بالایی ندارد، افرادی که به دنبال طعمی خنک و خوشایند هستند، آن را بسیار می‌پسندند.

حاوی 80% دانه های عربیکا و 20% ربوستا است. ترکیب نارنجی تلنت، به علت ترکیب بالانسی که نسبت به ترکیب ترشی و تلخی دارد، یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در رسپی های متفاوت (لته، کاپوچینو، موکا، ماکیاتو و …) خواهد بود.

طعم‌ها می‌توانند سفیران فرهنگی جغرافیای دیگر باشند، چرا که با نوشیدن تنها یک فنجان قهوه، می‌توان تصویری از صدای آب، لحظه غروب، قایقی روان در رود ونیز و جمع خانواده را در ذهن ساخت. ترکیب‌ خوش استایل ایتالیایی ORANGE BLEND ما را به درون فرهنگ ایتالیا می‌برد و می‌تواند سفیر جغرافیای دیگری در فنجان قهوه شما باشد.

  • بهترین زمان مصرف قهوه ترکیب نارنجی :

قابل استفاده در تمامی ساعات روز تا چند ساعت قبل از ورود به سیکل خواب

برای مشاهده و خرید ترکیب نارنجی تلنت کلیک کنید.

ترکیب آبی Blue Blend

اگر به دنبال تجربه طعمی کمی شیرین و اسیدی هستید، مطمئناً ترکیب آبی را دوست خواهید داشت. این ترکیب برای کسانی که طعم تلخی کمی از فرهنگ قهوه‌نوشی آنها جدایی‌ناپذیر است، مناسب است. بادی نسبتاً بالا و حس دهانی سنگین، ویژگی‌های منحصر به فرد این ترکیب هستند.

بلند آبی تلنت، حاوی 80% دانه های ربوستا و 20% دانه های عربیکا است. از ایده آل ترین ترکیب قهوه برای هوشیاری بعد از بیداری ترکیب آبی است. اگر به دنبال این هستید که کدام قهوه انرژی بیشتری دارد، ترکیب آبی و سیاه تلنت، شما را مجذوب خود خواهد کرد.

ویژگی منحصر به فرد این قهوه ترکیبی چیست ؟

ترکیب آبی تلنت شامل 80 درصد دانه‌های ربوستا است و در کنار میزان کافئین نسبتاً بالا، دارای طعم شکلاتی جذاب نیز می‌باشد. طعم یادهایی که در ذائقه‌های مختلف جا بیافتند، شامل آجیلی و شکلات تلخ است.

همانطور که می‌دانید، کمی هر چیزی می‌تواند تفاوتی بزرگ ایجاد کند. خیلی از مردم، میزان کمی از هر چیز را بیشتر ترجیح می‌دهند؛ کمی شیرینی، کمی تلخی، کمی‌ترشی، و غیره. با این حال، همین کمی‌ها در ترکیب آبی تلنت، کیفیتی بی‌نظیر را شکل داده‌اند تا طعم‌های کوچک را به کیفیتی بی‌مانند تبدیل کنند. دانه‌های مناسب برای عصاره گیری اسپرسو، لته، و آمریکانو، برای شما در نظر گرفته شده است.

  • بهترین زمان مصرف قهوه ترکیب آبی :

از بهترین زمان مصرف قهوه ترکیبی، صبح هنگام خواهد بود. این قهوه انرژی روزانه شما را تامین خواهد کرد.

برای مشاهده و خرید ترکیب آبی تلنت کلیک کنید.

ترکیب سیاه Black Blend

رنگ‌ها در تصاویر روزانه، خاطراتی را در ذهن ما به وجود می‌آورند. مانند موهایی سیاه که در باد جابه‌جا می‌شوند و می‌تواند ما را از یکنواختی زندگی و روزمرگی نجات دهد. قهوه Black Blend تلنت، ترکیبی از قهوه‌های باکیفیت ربوستا است که هیجانی را به روزمرگی زندگی ما بخشیده و انرژی مضاعفی را برای گذران روز فراهم می‌کند. این ترکیب با روش فرآوری Washed تهیه شده است.

یکی از بهترین قهوه های ترکیبی برای بیداری، ترکیب سیاه بلند است که میزان کافئین آن، شما را به وجد خواهد آورد. دانه های ربوستا از بهترین مناطق کشور های آفریقا و آسیا تهیه شده اند.

ترکیب Black Blend تلنت، تلخی حقیقی را با دانه‌های ربوستا ارائه می‌دهد که برای علاقمندان به تلخی قهوه دلنشین است. با سطح بالای کافئین، این ترکیب خوابیدن و خستگی را از بین می‌برد. Black Blend تلنت 100% از دانه‌های ربوستا تهیه شده است و دارای طعم یادآوری آجیلی است. در کنار مزه‌ی تلخ قهوه، ترکیبی اصیل و خوشایند را برای شما به ارمغان می‌آورد.

  • بهترین زمان مصرف قهوه ترکیب سیاه :

بعد از صرف صبحانه، ناهار و چند ساعت قبل از ورود به سیکل خواب

برای مشاهده و خرید ترکیب سیاه تلنت کلیک کنید.

کدام قهوه انرژی بیشتری دارد ؟

اگر تنها به دنبال افزایش انرژی هستید و آن را به طعم و رایحه قهوه ترجیح داده و از طرفی عاشق تلخی قهوه هستید، ترکیب سیاه و سپس ترکیب آبی تلنت بهترین گزینه برای شما خواهد بود. البته تمام قهوه ترکیبی های تلنت حاوی کافئین هستند.

 

بهترین نحوه عصاره گیری قهوه های بلند تلنت

بهترین نحوه عصاره گیری قهوه ترکیبی چیست؟ برای بهترین بازه طعمی، پیشنهاد ما به شما عصاره گیری ترکیب زرد تلنت با دستگاه اسپرسو ساز است. دستگاه های اسپرسو ساز بهترین المان برای اعمال فشار بر قهوه و بدست آوردن بهترین بازه طعمی خواهد بود.

 

آیا می توان از ابزار های دیگر برای عصاره گیری ترکیب زرد تلنت استفاده کرد ؟

بله. شما می توانید با تمام روش های دم آوری از بلند های تلنت استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید قهوه های ترکیبی شامل دانه های متفاوت با زیستگاه های متفاوتی هستند که هر کدام زمان متفاوتی برای عصاره گیری نیاز دارند.

به عنوان مثال در روش دم آوری قهوه V-60، زمان برای دم آوری تمام قهوه ترکیبی شما یکسان خواهد بود و ممکن است عصاره گیری به روش صحیحی انجام نشود. (OVER EXTRACTION OR UNDER EXTRACTION)

بهتر است برای عصاره گیری یکنواخت از اسپرسو ساز ها کمک بگیرید تا با فشار یکنواخت، بهترین عصاره گیری را انجام دهید.

اگر به دنبال بهترین دانه های قهوه برای روش های دمی هستید، به لاین قهوه های اسپشیالیتی تلنت مراجعه کنید.

ویژگی های منحصربه فرد قهوه ترکیبی تلنت چیست ؟

عوامل مهمی در تهیه یک فنجان جادویی قهوه وجود دارند. از اصلی ترین مواردی که قهوه های بلند(قهوه ترکیبی) آن را نسبت به سایر بلندهای عرضه شده در بازار جدا می کند به شرح زیر است :

  • تهیه مرغوب ترین دانه های قهوه به صورت سبز و انجام مراحل رست تخصصی با پیشرفته ترین دستگاه های صنعتی روز دنیا
  • انجام رست تخصصی طبق آخرین بررسی های روز دنیا و انجمن قهوه تخصصی با تلفیق مهارت افراد متخصص در تلنت و رسپی منحصربه فرد (Full City Plus)
  • سورت کردن دانه های قهوه پس از رست برای جداسازی defect و آسیب های احتمالی دانه برای تحویل مرغوب ترین دانه های قهوه به مشتری (سورت کردن دانه های معیوب پس از رست)
  • پایداری در کیفیت قهوه و حفظ طعم و رایحه بلند های ترکیبی

قهوه های بلند مناسب کافی شاپ ها هستند یا خانه ؟

خبر خوب اینکه 4 نوع قهوه ترکیبی تلنت، قابل استفاده در رستوران ها، کافی شاپ ها، خانه و … است. اما این نکته قابل به ذکر است که برای بهترین دم آوری، شما نیاز به دستگاه های اسپرسو ساز فشار قوی که در دستگاه های نیمه صنعتی و صنعتی دیده می شود خواهید داشت. حدالمقدور از فشار دستگاه اسپرسو خود برای بهترین عصاره گیری مطمعن شوید.

در ادامه به آموزش بهترین روش عصاره گیری بلندهای تلنت با دستگاه اسپرسوساز اشاره خواهیم کرد.

راز عصاره گیری موفق با قهوه ترکیبی چیست ؟

همان گونه که در فوق بیان شد، دستگاه اسپرسو شما بسیار حائز اهمیت است. برای بهترین عصاره گیری، از دستگاه های اسپرسوساز فشار قوی و یا صنعتی بهره ببرید و در صورت استفاده خانگی، حتما از کیفیت و فشار دستگاه خود مطمعن شوید.

  • در صورت عدم استفاده از دستگاه های اسپرسوساز قوی، ممکن است قهوه شما کامل عصاره گیری نشود که آن را under (کم عصاره گیری) معرفی می کنند.
  • طبق آخرین نظریه انجمن قهوه تخصصی، بهترین عصاره گیری بین 18 الی 22 درصد از قهوه است.
  • اگر عصاره گیری شما کمتر از 18 درصد باشد قهوه شما under و اگر بیش از 22 درصد باشد over (بیش از حد( عصاره گیری می شود.
  • در صورت عصاره گیری بیش از حد (over) میزان طعم های تلخ در فنجان شما قالب خواهد شد.
  • در صورت عصاره گیری کم تر از حد (under) طعم قهوه ترش و رقیق خواهد شد.
  • همانگونه که در فوق بیان شد، بهترین میزان عصاره گیری از قهوه های بلند، 18 الی 22 درصد قهوه است که تعادلی بین تلخی و ترشی قهوه را با خود به همراه دارد.

بهترین نحوه عصاره گیری قهوه عربیکا با دستگاه اسپرسو ساز

  • آسیاب قهوه

در ابتدا به آسیاب قهوه اشاره می کنیم. برای فنجان جادویی، حتما قهوه خود را قبل از عصاره گیری آسیاب کنید.

  • حجم قهوه

از ترازو برای اندازه گیری وزن قهوه خود استفاده کنید. بهترین میزان از حجم قهوه، استفاده یک به دو است که در تمامی ترکیب های بلند بهترین عملکرد را خواهد داشت.

به این  معنی که به ازای هر 1 گرم قهوه ای که در پرتافیلتر شما قرار دارد، 2 گرم قهوه عصاره گیری شده در فنجان شما سرو شود.

از این رسپی برای تهیه قهوه بلند تلنت استفاده کنید.

در ابتدا 18 گرم قهوه آسیاب را اندازه گیری کنید و فنجان 36 گرم نوشیدنی در فنجان نهایی خود سرو کنید.

  • عصاره گیری

زمان ایده آل با دمای 92 درجه بین 24 الی 26 ثانیه خواهد بود.

قهوه شما آماده سرو است.

 

بهترین آسیاب قهوه ترکیبی چیست

یکی دیگر از عوامل موثر در عصاره گیری جادویی، زمان آسیاب شما خواهد بود. بهترین زمان آسیاب قهوه، دقیقا قبل از عصاره گیری است. استفاده از آسیاب تیغه ای فلت برای تهیه اسپرسو و برای قهوه های دمی از آسیاب های کنیکال یا مخروطی پیشنهاد می شود.

بهترین آب برای دستگاه های اسپرسو

با توجه به نظریه انجمن تخصصی قهوه، tdc آب باید بازه ای بین 75 الی 250 باشد. اما به صورت میانگین، بهترین درجه آن 150 در نظر گرفته می شود.

بهترین آب برای تهیه اسپرسو، آب تصفیه شده است. این نکته قابل توجه است که بر خلاف تصور افراد، آب معدنی به دلیل املاح بالا، گزینه خوبی برای تهیه قهوه اسپرسو نخواهد بود.

 

گواهی قهوه های بلند تلنت

یکی دیگر از افتخارات قهوه تلنت، پیروی از دستورالعمل های انجمن تخصصی قهوه است. همچنین قهوه تلنت، با استفاده از بهترین دستگاه های صنعتی، توانسته تمام پروتکل های بهداشتی سازمان غذا و داروی ایران را برآورده سازد. این موارد شامل رعایت پروتکل های بهداشتی در زمینه رست، پک، ارسال و … است که نشان سیب سلامت از سازمان غذا و دارو بر تمامی بسته بندی های تلنت درج شده است.

 

تاریخ انقضا قهوه های بلند تلنت

استفاده از پک های مدرن و استاندارد قهوه تلنت، باعث می شود تا به مدت … قهوه ها قابل استفاده باشد. با وجود رست روزانه دانه های قهوه در تلنت، بهترین زمان مصرف دانه ها، دو الی سه هفته (آزاد سازی گاز قهوه به صورت کامل) پس از رست خواهد بود.

بعد از گذر بازه 21 روزه، آروما و فلیور به تعادل می رسند و گاز co2 به صورت کامل خارج می شود و طعم قهوه ها به صورت کامل در قهوه آزاد می شود.

قهوه تلنت همواره تلاش می کند تا بهترین دانه را به همراه بهترین رست در بهترین زمان ممکن به دست شما برساند تا به شعار خود (تلنت، عاشقی که همه دوستش خواهند داشت) عمل کند.

 

بسته بندی های تلنت

تخصص در تهیه و رست به تنهایی کافی نیست. از دیگر ویژگی های منحصربه فرد بلند های تلنت بسته بندی آن است.

از ویژگی آن می توان به جلوگیری از ورود رطوبت، نور و هوا به داخل محفظه قهوه اشاره کرد.

ماهیت قهوه، جاذب است. در صورت قرارگیری قهوه در محیط، قهوه آرومای محیط را جذب و آرومای خود را به محیط می دهد. به همین علت، با وجود سوپاپ یک طرفه بر روی درب، هوا از داخل به بیرون هدایت و از هدر رفت عطر و رایحه قهوه جلوگیری شود.

سخن پایانی

قهوه های ترکیبی از قهوه های محبوب در میان علاقه مندان به قهوه است. قهوه ترکیبی چیست؟ این قهوه ها که از ترکیب چند نوع قهوه با یکدیگر مخلوط می شوند می توانند طعم و عطری منحصر به فرد به ارمغان بیاورند که به تنوع و جذابیت فنجان شما بیافزایند. برای تولید قهوه ترکیبی می توان از قهوه های اصلی به عنوان طعم قالب و نوعی دیگر استفاده کرد.

به عنوان مثال ترکیبی از قهوه عربیکا و ربوستا می تواند ترکیبی خوشمزه با طعمی تلخ و قوی ایجاد کند. با ادغام مرغوب ترین دانه های قهوه با یکدیگر می توان طعم های مختلف از جمله شکلات، وانیل و … تهیه کرد که به تجربه جذابی برای مصرف کنندگان تبدیل شود. قهوه تلنت با تهیه مرغوب ترین دانه های قهوه با رست مهندسی و تخصصی به همراه هنر قهوه توانسته به یک روش مبتکرانه و خلاقانه به تنوع و جذابیت قهوه بیافزاید و تجربه لذت بخشی برای مصرف کنندگان به ارمغان بیاورد.

‫0/5 ‫(0 نظر)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.