آموزش طرز تهیه قهوه ترک با شیر

قهوه ترک یکی از محبوب ترین نوشیدنی های مورد علاقه مردم به ویژه در مناطق خاورمیانه مانند کشور ما است. طعم و عطر مطبوع قهوه ترک، توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند. اما آیا تا به حال به طرز تهیه قهوه ترک با شیر فکر کرده اید؟

این ترکیب خاص می تواند تجربه ای جدید و لذت بخش برای علاقه مندان به قهوه باشد. در این مقاله با آموزش طرز تهیه قهوه ترک با شیر همراه ما باشید.

طرز تهیه قهوه ترک با شیر در خانه

تهیه یک فنجان قهوه ترک بی نظیر در منزل می تواند با کمک یک قهوه جوش روی گاز و کمی تجربه امکان پذیر باشد. در ادامه به آموزش طرز تهیه قهوه ترک با شیر خواهیم پرداخت.

طرز تهیه قهوه ترک با شیر با قهوه جوش

مواد لازم برای یک نفر

نکته : با در نظر گرفتن 70 الی 100 سی سی حجم فنجان قهوه خوری برای یک نفر، 7 الی 10 گرم پودر قهوه ترک در نظر گرفته شود.

نکته : در صورت استفاده از شیر سرد، پروسه دم آوری کمی طولانی و به طرز صحیح انجام می شود.

توجه : استفاده از قند و یا شکر برای شیرین کردن قهوه ترک به همراه شیر کاملا سلیقه ای است. در هر صورت می توانید قبل و بعد از اعمال حرارت، قند و شکر را اضافه کنید.

روش تهیه

  1. پودر قهوه ترک به همراه شیر را به درون جذوه بریزید و آن را روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید.
  2. در صورت تمایل برای شیرین کردن قهوه خود می توانید به میزان مورد علاقه، قند اضافه کرده و آن را هم بزنید تا در قهوه حل شود.
  3. بهترین زمان دم آوری قهوه ترک و جلوگیری از جوشیدن آن، تشکیل فوم سکه ای بر روی سطح قهوه ترک است. در این زمان قهوه ترک خود را از روی حرارت برداشته و آن را سرو کنید.
  4. قهوه ترک با شیر را به همراه شیرینی و شکلات سرو کنید و لذت ببرید.

 

آسیاب مناسب قهوه ترک

آسیاب مناسب پودر قهوه ترک، آسیاب ریز و آردی مانند است. از طرفی آسیاب قهوه ترک توسط دستگاه های صنعتی مخصوص تهیه می شود و امکان آسیاب ریز قهوه ترک در منزل میسر نخواهد بود. برای مشاهده و خرید پودر قهوه ترک تلنت، لمس کنید.

طرز تهیه قهوه ترک با شیر

چرا قهوه ترک را به همراه شیر استفاده کنیم ؟

از دلایل استفاده از شیر به همراه قهوه ترک، طعم متفاوت و دلنشین آن بیان شد. اما طعم متفاوت، تنها ویژگی منحصربه فرد استفاده از شیر به همراه قهوه نیست. در ادامه به مهم ترین خواص شیر به همراه قهوه اشاره خواهیم کرد.

خواص شیر و قهوه

ترکیب شیر به همراه قهوه ترک، می تواند به خواص و مزایای نوشیدنی نهایی اضافه کند که شامل موارد زیر می شود.

کاهش تلخی قهوه

برخی افراد با وجود لذت بردن از اثرات قهوه، از نوشیدن آن خودداری می کنند. طعم تلخ یا دردسرمعده های حساس از مهمم ترین دلایل دوری از قهوه است. افزودن شیر به قهوه نه تنها تلخی آن را کاهش می دهد و طعم ملایم تری به آن می دهد، بلکه از اسیدی شدن معده جلوگیری می کند.

افزایش انرژی

شیر حاوی پروتئین، کربوهیدارت و چربی ها است که می تواند در کنار قهوه، انرژی لازم برای روزمره افراد را فراهم کند. ترکیب شیر و قهوه می تواند انرژی بخش باشد.

کمک به لاغری

استفاده از قهوه به تنهایی ممکن است در مدت زمان کوتاهی شما را اشباع کند. افزودن شیر به قهوه باعث حس اشباع کنندگی و سیری طولانی تری خواهد بود. البته در نظر داشته باشید در صورت استفاده از شیر و قهوه در رژیم های لاغری، از شیرین کردن آن خودداری کنید.

طعم و لذت

ترکیب قهوه و شیر می تواند طعم و لذت نوشیدنی را بهبود دهد. طعم شیر و قهوه برای برخی افراد لذت بخش است.

تامین کلسیم

شیر منبع خوبی از کلسیم است. با ترکیب شیر و قهوه، میزان کلسیم به مراتب بالا می رود. در نتیجه به بهبود سلامت استخوان و دندان ها کمک می کند.

سخن پایانی

قهوه ترک یکی از محبوب ترین نوشیدنی های قهوه است که از دیرباز بین مردم رواج داشته است. استفاده از آب یا شیر بستگی به سلیقه شخصی افراد دارد. اضافه کردن مقداری شیر و شکر می تواند طعمی متفاوت و ثبت خاطره ای هیجان انگیز در دورهمی خانوداه یا دوستانه باشد. برای تهیه قهوه ترک به همراه شیر، کافی است مقداری شیر جایگزین آب کرده و مقداری آن را شیرین کنید. در صورت هرگونه حساسیت به کافئین و ترکیبات قهوه یا شیر، بهتر است قبل از مصرف، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.