بهترین نکات نگهداری قهوه در منزل

برخی افراد بعد از بیرون آمدن از تخت خواب خود به دنبال یک فنجان قهوه هستند. به گونه ای که برخی نمی توانند قبل از صرف یک فنجان قهوه روز خود را شروع کنند و یا در کار روزمره خود تمرکز کنند. اما برای داشتن یک فنجان قهوه جادویی، عوامل دیگری به جز مرغوبیت دانه و روش عصاره گیری وجود دارد. قهوه کهنه طعم دلخواه شما را برآورده نخواهد کرد. در ادامه به بهترین نکات نگهداری قهوه اشاره خواهیم کرد تا بتوانید بهترین قهوه خود را سرو کنید.

بهترین نکات نگهداری از دانه های قهوه

یک قانون کلی برای نگهداری قهوه وجود دارد. قهوه را به دور از نور، گرما، رطوبت و هوا نگهداری کنید. بهترین ظرف برای نگهداری قهوه، استفاده از یک ظرف غیر شفاف و قابل پلمپ که هوا وارد آن نشود بسیار مهم است. اگر از کیسه های زیپ دار استفاده می کنید حتما قبل از بستن زیپ آن، هوای داخل آن را خالی کنید. بسته های قهوه را در مکانی خنک، تاریک و خشک مانند کابینت آشپزخانه نگهداری کنید.

قهوه را دور از مناطق گرم مانند فر یا اجاق گاز نگهداری کنید.

نحوه نگهداری قهوه تازه آسیاب

یکی از مهم ترین مسائل، مدت زمان نگهداری قهوه آسیاب شده است.

قهوه آسیاب نه تنها به تمام معیار هایی که در بالا برای دانه های قهوه گفته شد نیازمند است، بلکه با رعایت تمام موارد خیلی سریع تر نسبت به دانه قهوه کهنه می شود. عمرمفید قهوه های آسیاب معمولا تا دو هفته است که از لحظه آسیاب، شروع به کهنه شدن می کنند. پیشنهاد می شود برای داشتن یک فنجان قهوه بی نظیر از قهوه تازه آسیاب استفاده کنید. به اینگونه که قبل از عصاره گیری با استفاده از آسیاب قهوه آن را به صورت تازه تهیه کنید. برای مشاهده انواع آسیاب دستی و خانگی می توانید از پارتاک دیدن کنید. از طرفی قهوه تلنت به رست تخصصی و تازه قهوه اهمیت زیادی داده و در خرید قهوه تازه در کنار شما خواهد بود.

قهوه را در چه ظرفی نگهداری کنیم ؟

از دیگر نکات نگهداری قهوه، ظرف نگهداری قهوه است که یکی از بهترین گزینه ها ظرف وکیوم نگهداری قهوه است. ظروف مات و بدون هوا بهترین ظروف برای نگهداری قهوه هستند. نور و هوا باعث اکسید شدن قهوه و کهنگی آن می شوند و عطر قهوه را کمرنگ می کنند. ظروف شیشه ای گزینه بعدی است که بهتر است در جای تاریک مانند کابینت نگهداری شود. ظروف پلاستیکی برای نگهداری طولانی مدت ایده آل نیستند اما اگر ظرف دو هفته قهوه آسیاب خود را مصرف می کنید می توانید از این ظروف استفاده کنید.

آیا قهوه منقضی می شود ؟

خیر. قهوه منقضی نمی شود اما با این حال دانه های قهوه یا آسیاب آن، کهنه می شوند و عطر و طعم خود را به مرور زمان از دست می دهند. قهوه هرچه در معرض نور خورشید، گرما و رطوبت و یا اکسیژن قرار بگیرد کیفیت خود را از دست می دهد. اگر به پک های قهوه تلنت توجه کنید، فیلتر تخلیه هوای یک طرفه را مشاهده خواهید کرد. این فیلتر باعث جلوگیری اکسید شدن قهوه می شود و آن را به صورت تازه به مصرف کننده می رساند.

آیا قهوه را می توان فریز کرد ؟

اغلب برخی افراد به دنبال نگهداری قهوه در یخچال یا فریزر هستند.

قهوه را می توان فریز کرد. اما طبق نظریه انجمن ملی قهوه این روش مناسب نگهداری قهوه نیست . قهوه در یخچال و فریزر می تواند در معرض رطوبت قرار گیرد و طعم آن را از بین ببرد. بهتر است پس از برشته و رست قهوه آن را در اسرع وقت مصرف کنید.

کلام آخر

اگر به دنبال قهوه با طعم جادویی هستید، بهتر است نکات نگهداری قهوه فوق را در نظر بگیرید و از تازه ترین قهوه های رست و یا تازه آسیاب استفاده کنید. به تاریخ رست قهوه توجه کنید و اگر حضوری به فروشگاه های قهوه مراجعه می کنید درخواست آسیاب قهوه در لحظه کنید. بهترین گزینه، خرید با حجم کمتر و استفاده زودهنگام است. نگهداری قهوه را به حداقل زمان ممکن و قهوه را به صورت تازه تهیه کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.