چگونه بهترین دانه قهوه عربیکا را انتخاب کنیم ؟

بهترین دانه قهوه عربیکا کدام است ؟ برخی افراد همواره به دنبال بهترین قهوه ممکن در جهان هستند. از قهوه های اسپشیالیتی گرفته تا بهترین رست های صنعتی. اما با وجود تنوع زیاد دانه های قهوه، چگونه بهترین دانه قهوه عربیکای ممکن را برای خود انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب بهترین دانه قهوه عربیکا، به منشا دانه، سطح رست و پایداری قهوه عربیکا را در نظر بگیرید. با این حال مهم تر از همه دانه هایی را انتخاب کنید که از آن ها بیشترین لذت را می برید. با در نظر گرفتن اینکه تنوع زیادی در دانه های قهوه وجود دارد بهترین قهوه عربیکا را برای ذائقه خود پیدا کنید.

زیستگاه و اصالت قهوه

منشا رشد و برداشت قهوه نقش مهمی در تغیین مشخصات طعمی دارد. گیاه قهوه در مناطق مختلف دارای ویژگی ها طعمی متفاوتی خواهند بود. به عنوان مثال قهوه کلمبیایی به به دلیل اسیدیته روشن و طعم نرم و متعادل خود شناخته شده است. در نظر بگیرید چه مشخصات طعمی برای شما مناسب است و طبق گیاه بومی آن کشور و منطقه انتخاب خود را انجام دهید.

بهترین دانه قهوه عربیکا مربوط به کدام کشور است ؟

انتخاب بهترین دانه قهوه عربیکا بسیار نسبی و تقریبی با توجه به سلیقه و ذائقه های افراد، بیان می شود. اما می توان به صورت کلی بیان کرد، بهترین شرایطی که برای گیاه قهوه اعم از شرایط آب و هوایی، نور، خاک، ارتفاع و … فراهم باشد، در طعم و کیفیت آن تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. در ادامه به معرفی بهترین دانه قهوه عربیکا اشاره خواهیم کرد. با توجه به طعم و آرومای آن می توانید بهترین دانه قهوه عربکیا را برای خود انتخاب کنید.

کلمبیا

کشور کلمبیا به عنوان یک غول در دنیای تجارت قهوه شناخته می شود که حداقل 15 درصد از قهوه جهان را تامین می کند. قهوه عربیکای کشور کلمبیا بسیار زبانزد و معروف که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این دانه های درشت، طعمی بسیار غنی و رایحه خوبی دارند.  طعم قهوه کلمبیا عموما شیرین، ترش و تازه است.

خرید قهوه کلمبیا پوپایان، فنجانی با طعم و رایحه ای از پانلا، اسیدیته متعادل، بادی عسل گونه و شیرینی ماندگار

گواتمالا

کیفیت قهوه گواتمالا، سبب معرفی این کشور به دنیا گشته است. قهوه گواتمالا به عنوان یکی از بهترین انواع قهوه عربیکا در سراسر جهان در نظر گرفته می شود. از ویژگی های منحصربه فرد دانه های این کشور، رشت دانه های قهوه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و از طرفی تماس مکرر با باد های اقیانوسی است که سبب رشد بهتر گیاه قهوه می شود. طعم قهوه گواتمالا ملایم و متعادل با نت های شیرین است که البته این طعم با توجه به شرایط آب و هوایی این کشور کمی متفاوت است.

شبه جزیره عربستان

یکی دیگر از قهوه های محبوب  و با کیفیت که به موکای عربی نیز معروف است، از کوه های یمن در جنوب غربی شبه جزیره عربستان تهیه می شود.

قهوه یمنی، طعمی شکلاتی و نت های ملایم شرابی دراد. متاسفانه این قهوه به صورت گسترده صادرات نمی شود و از طرفی، شکل غیر استاندارد و متفاوت آن، برخی از خریداران را منصرف می کند.

اتیوپی

از بهترین مناطق دیگر قهوه عربیکا در دنیا، اتیوپی است. بهترین قهوه عربیکا را می توان در ارتفاعات شرق این کشور پیدا کرد. طعم قهوه اتیوپی با توجه به شرایط رشت می تواند متفاوت باشد. بازه طعمی آن از شرابی و گس شروع و به طعم های میوه ای ختم می شود.

خرید اتیوپی گوجی هامبلا، طعم‌هایی از شکوفه پرتقال و نُت‌هایی از توت و شکرقهوه‌ای و همچنین بادی چای مانند

برزیل

یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان قهوه در جهان، کشور برزیل است که بیشترین میزان قهوه عربیکا را نیز تولید می کند. قهوه های با کیفیت عربیکای برزیلی، طعمی قوی، تلخ و با اسیدیته پایین است.

بعد از انتخاب قهوه مورد نظر با توجه به بازه طعمی خاستگاه و اصالت آن، نوبت به رست و پایدار بودن آن می رسد.

رست

مراحل برشته سازی و رست یکی از مهم ترین مشخصات طعمی بر دانه لوبیا قهوه دارد. هرچه لوبیا روشن تر رست شود، اسیدی تر و طعم لطیف تری خواهد داشت. این در حالی است که لوبیا هرچه برشته تر و تیره تر شود، اسیدیته کمتری خواهد داشت. انتخاب این که چه طعمی را ترجیح می دهید و چه لوبیایی را انتخاب کنید، مسیر بزرگی از فنجان جادویی شما را خواهد ساخت.

در انتخاب قهوه و روش رست آن دقت کنید. تاریخ رست و انقضا را بررسی کنید تا قهوه تازه تهیه کنید. برای خرید قهوه عربیکا و قهوه تازه رست می توانید به فروشگاه تلنت سر بزنید.

خرید بهترین دانه عربیکا

بیشتر بخوانید: قهوه اسپشیالیتی چیست (کلیک کنید)

عصاره گیری بهترین دانه قهوه عربیکا

روش عصاره گیری قهوه عربیکا اهمیت بسیاری در تهیه یک فنجان بی نظیر قهوه دارد. عربیکا یکی از معروف ترین انواع قهوه است که به دلیل طعم مطلوب و ملایمی که دارد، بسیاری از علاقمندان به قهوه از آن استفاده می کنند. با استفاده از روش عصاره گیری قهوه عربیکا، می توان طعم و عطر منحصر به فردی را برای قهوه به دست آورد.

قهوه پایدار

بهترین دانه قهوه عربیکا

قهوه پایدار به مفهوم استفاده از روش‌های کشت، برداشت، فرآوری و بازاریابی قهوه‌یی است که با توجه به مسائل اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی، سعی در بهبود وضعیت کشاورزان، محیط زیست و اقتصاد منطقه‌های تولیدکننده قهوه دارد. این روش‌ها شامل کشت قهوه به روش‌های پایدار، کاهش استفاده از کود‌های شیمیایی و سموم حشره‌کش، افزایش کیفیت برداشت و فرآوری قهوه، تضمین حقوق کارگران و بهره‌برداران قهوه‌، مدیریت پایدار منابع آب، حفاظت از بوم‌شناسی و تنوع زیستی منطقه تولیدکننده و توسعه روابط مستدام با خریداران قهوه می‌باشد. این روش‌ها باعث افزایش بهره‌وری و پایداری بلندمدت کسب‌وکار قهوه‌ای و بهبود شرایط زندگی کشاورزان و جامعه محلی می‌شوند.

برخی افراد  با توجه به رعایت حقوق انسانی و اصول اخلاقی، به دنبال تهیه قهوه پایدار هستند که موارد  فوق را رعایت می کنند. اگر به دنبال نوشیدن یک فنجان قهوه با آرامش هستید، توجه به گواهینامه تجارت منصفانه یا تهیه از مجموعه های معتبر بسیار موثر است.

سلیقه شخصی

سلیقه شخصی یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین دانه های قهوه عربیکا است. این مسئله به این معنی است که هر شخصی ممکن است به دنبال مزه و طعم خاص خود در قهوه باشد و این با توجه به سلیقه شخصی متفاوت است.

با این حال، همه دانه ها طعم منحصربه فرد دارند، بنابراین مهم است که انواع قهوه را امتحان کنید تا آن هایی را که بیشتر دوست دارید پیدا کنید.

‫5/5 ‫(1 نظر)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.